Sunday, December 2, 2012

Bersyukurlah, Allah Tambah Nikmat Bagimu



Kulihat ke dalam diri,
SEMPURNA tubuh badan,
SIHAT akal fikiran,
Cukup makan dan pakai... 
Nikmat Allah yang manakah yang aku dustakan.


Kulihat di sekelilingku,
Keluarga yang BAHAGIA,
Sahabat handai membuatku GEMBIRA,
Nikmat Allah yang manakah yang aku dustakan


Namun masih ku rasa kurang
Pada harta, wang dan takhta..


Sebenarnya bukan harta,
bukan wang,
bukan pula takhta


Sebenarnya...
Yang kurang itu,
Rasa selalu bersyukur,
Rasa CUKUP dengan yang ada
Rasa MULIA dengan agama,
Rasa BANGGA dengan ciptaan Allah swt..


Aku lihat, aku renung, aku fikir...
Apakah aku hamba yang kufur
Terlalu banyak nikmatmu yang Allah,
Namun  aku buta,
Buta mata hati dan fikiran...


Akulah anugerahNya..
Akulah ciptaanNya
Yang sentiasa diminta kembali padaNya




Allah SWT telah beriman "Barangsiapa yang bersyukur, maka Aku akan tambah nikmat baginya dan barangsiapa yang kufur sesungguhnya azabKu amatlah keras"


P/s: Sajak yang mungkin tidak indah pada pandangan yang lain, namun sebenarnya SANGAT INDAH bagi orang yang menghayati dan merasainya terutamanya buat diriku. Aku akan cuba untuk highlightkan setiap perkataan positif agar ia melekat di dalam minda bawah sedarku

*

No comments: