Friday, October 12, 2012

PETUA MUDAH MENGHILANGKAN RASA SAKIT KEPALA


PETUA MUDAH MENGHILANGKAN RASA SAKIT KEPALA

Rasa sakit kepala sememang amat menyakitkan dan membosankan mungkin sebelum ini kita pernah terbaca petua dan cara-cara untuk menghilangkan rasa sakit kepala seperti : 

Minum Air Kosong/ Air limau - Kemungkinan badan anda dahaga (dehidrasi) atau kekurangan air didalam tubuh. Jadi kembalikan keperluan cecair badan dengan minuman terbaik, banyakan meminum air kosong atau jika mahu sedap, air limau purut atau teh. Minum dua atau tiga gelas air kosong seteguk-seteguk, rehat.

Jangan mengambil makanan atau minuman tertentu jika anda rasa boleh menyebabkan terjadinya alahan rasa sakit kepala anda seperti kopi seumpamanya dan makanan yang berbakar atau bersalai.

Disini juga ada sedikit perkongsian petua yang baik untuk dikongsikan bersama bagi mengurangkan rasa sakit kepala ini.

Jika anda mandi setiap hari, amalkan membasuh / menjirus kaki terlebih dahulu daripada lutut kebawah.

Jika anda memakai kain batik / pelikat jangan di amalkan menyarungnya daripada kepala, sebaiknya dimasukan daripada kaki.

Jangan selalu menyusuk dibawah ampaian atau dibawah rumah. 

Sekiranya amalan dan petua diatas dapat diamalkan insyaallah rasa sakit kepala anda akan berkurangan. U/p juga petua bukan boleh dilihat kebaikannya sesekali dua sahaja membuatnya. Memerlukan masa yang panjang dan dijadikan amalan seharian.

Tips mudah untuk menghilangkan Sakit Kepala - Ambil beberapa helai daun bunga raya dan ramas bersama 3 gelas air. Letakkan di atas kepala selama 1/2 jam atau cara lain ambil  garam kasar 1kg, segenggam lada hitam, segenggam kacang hijau dicampurkan kemudian dipijak-pijak (alaslah dengan kain) buat  di waktu pagi dan petang sambil membaca sekurang-kurangnya berselawat bebarapa kali.

Juga amalkan membaca doa seperti di bawah ini:-

CARA MENGAMALKAN DOA:

Hendaklah membaca doa ini dengan keyakinan penuh bahwa Allah SWT akan menyembuhkan Anda. Doanya sebagai berikut:

BISMILLAHI KHOIRUL ASMAA’
BISMILLAHI ROBBUL ARDLI WASSAMAA’
BISMILLAHI LADZISMUHUU BAROKATUW WASYIFAA’
BISMILLAAHIL LADZII BIYADIHISY SYIFAA’
BISMILLAAHIL LADZII LAA YADLURRU MA’ ASMIHII SYAI-UN FIL ARDLI WALAA FIS SAMAA-I WAHUWAS SAMII’UL ALIIM

Ulangi doa ini sampai 3 kali. Insya Allah, sakit kepala apapun penyebabnya akan sembuh berkat kuasa penyembuhan dari NYA.

ATAU

Baca Surah Al Waqiah ayat 19.





Baca setiap 7x selepas solat.
Selawat dan ayat 19 tiup atas air dan minum.
Bekam adalah salah satu rawatan alternatif untuk penyembuhan sakit kepala, dimana darah kotor/toksin & toksid yang terkumpul di bwh lapisan kulit disedut keluar yang mana boleh menyebabkan pelbagai penyakit.Rawatan ulangan berkala boleh dilakukan untuk kesihatan yg berterusan disamping mendapat pahala dari ALLAH kerana mengikut cara Rasullah.
Semoga segala petua dan amalan diatas dapat dijadikan amalan bagi mengurangkan rasa sakit kepala daripada berlarutan dan berterusan. 

Wassalam, Wa'allahhualam

No comments: